خرید پشم سنگ

خرید پشم سنگ
03دی
خرید پشم سنگ
خرید پشم سنگ
خرید پشم سنگ
خرید پشم سنگ
slide-a8c0665
خرید پشم سنگ
خرید پشم سنگ
فهرست مطالب

پشم سنگ چیست؟

این روز ها دنیای صنعتی بر مبنای کاهش آلاینده های زیست محیطی و مصرف بهینه انرژی پیش می رود. از این رو، محصولات صنعتی بسیاری جهت پیشگیری از آلودگی صوتی، آلودگی طبیعت،  آلودگی هوا و مانند آن ها تولید شده اند. در این بین عایق های صوتی و حرارتی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. پشم سنگ یکی از شناخته شده ترین و مهم ترین عایق های صوتی و حرارتی است که در صنعت کاربرد بسیاری دارد که همین ویژگی خرید پشم سنگ را در اکثر پروژه ها، هر روز بیش از پیش ضروری می کند.

سنگ بازالت که از خانواده سنگ های آذرین است در اثر فوران آتشفشان ها تشکیل می شود. اگر این سنگ تحت حرارت بالا (حدود 1500 درجه سانتی گراد) قرار گرفته و تغییر شکل یابد، در نهایت باعث تولید نوعی الیاف می شود. الیاف حاصل از این فرایند، خاصیت ضد حریق دارد و در تهیه و تولید عایق های صوتی و حرارتی به کار می رود؛ این نوع عایق ها را پشم سنگ می گویند که امروزه خرید پشم سنگ بسیار فراوان شده است. یکی از دلایل اصلی استقبال و خرید پشم سنگ همین ویژگی ها آن است.

در حقیقت، بازالت در حرارت بسیار ذوب می شود و به الیافی با ابعاد کوچک و میکرونی تبدیل می شود. پس از آن یک ترکیب با 97 درصد الیاف بازالت و 3 درصد روغن های مخصوص و رزین منجر به تولید پشم سنگ خواهد شد.

خرید پشم سنگ - بهینه عایق

 

همان گونه که ذکر شد خرید پشم سنگ که یک عایق صوتی و در عین حال یک عایق حرارتی عالی به حساب می آید، به جهت کاهش آلودگی های صوتی و کاهش مصرف انرژی ساختمان ها انجام می شود. پس بنابراین، استفاده و خرید پشم سنگ در ساخت سازه های ساختمانی و عمرانی هزینه های مرتبط با انرژی را کاهش می دهد.

خرید پشم سنگ این روز ها بسیار افزایش یافته به طوری که بیش از 44 درصد از عایق های استفاده شده در مصالح ساختمانی، از نوع پشم سنگ های متنوع هستند.

بعضی از ویژگی های بارز انواع پشم سنگ که دانستن آن ها برای خرید پشم سنگ ضروری است عبارت اند از:

  • راحتی در اجرا و نصب
  • مقاومت در برابر انتقال صوت
  • ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین
  • مقاومت بسیار در برابر آتش سوزی
  • قدرت جذب بالا در برابر صوت
  • سازگاری بالا با محیط زیست و سمی نبودن
  • داشتن خواص ضد آلرژیک
  • مناسب استفاده در پرويه های صنعتی و عمرانی

برای دیدن لیست کامل محصولات موجود می توانید به فروشگاه عایق مراجعه فرمایید:

عایق حرارتی پشم سنگ یکی از بهترین و بی ضرر ترین عایق های صوتی و حرارتی در میان موارد مشابه است. از این رو، تلاش بر این است تا پشم سنگ های مختلف و متنوعی ساخته شود تا دست مشتریان در هنگام خرید پشم سنگ باز باشد.

پشم سنگ ها با هر نوع و شکلی که باشند، می توانند به شکل بدون روکش و روکش دار تولید شوند. قیمت خرید پشم سنگ نیز بر همین مبنا و اساس بر نوع آن تعیین می شود.

در هر حال، لازم است افراد با توجه به نیاز خود، به یک تولید کننده و یا فروشگاه مطمئن همچون شرکت بهینه عایق که در زمینه فروش عایق یکی از معتبرترین مراکز فروش عایق مراجعه کرده و خرید پشم سنگ را انجام دهند. انواع پشم سنگ های تولید شده و کاربرد های آن ها در ادامه این مطلب معرفی می شوند.

کاربرد پشم سنگ

یکی از مهم ترین کاربرد های پشم سنگ در تولید ساندویچ پانل ها می باشد. پشم سنگ علاوه بر عایق بودن مناسب حرارتی، جهت انجام عایق کاری صوتی در دانسیته های بالا نیز استفاده می شود. عایق های پشم سنگ تخته ای را می توان در استودیو های صدا برداری و سینما، دیواره های ساختمان مسکونی استفاده نمود و می تواند تا حد زیادی هدر رفت حرارتی را بکاهد. یکی از مهم ترین دلایل خرید پشم سنگ، کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب می باشد.

 

پشم سنگ فنوفلت - بهینه عایق

در هر مکانی که پشم شیشه کاربرد داشته باشد از عایق پشم سنگ نیز می توان استفاده کرد. مکان هایی همچون دیوار ها و سقف ها و زمین ها، زیرزمین ها،  شیروانی ها و … . برای اتاق های سرد و اتاق هایی که در بخش شمالی خانه قرار دارد و یا اتاق هایی که به عایق های صدا احتیاج دارند (همچون استودیو موسیقی) مناسب می باشد.

یکی از بهترین مواد عایق که می توان برای لوله چیلرها استفاده کرد، پشم سنگ می باشد که به عنوان عایق حرارتی و برودتی برای عایق چیلر مورد استفاده قرار میگیرد. برای استفاده از این نوع عایق، ابتدا سطح لوله ها باید کاملا سمباده زده شده و پس از آن ضد زنگ روی آنها قرار میگیرد. پس از خشک شدن سطح، یک لایه از پشم شیشه تمام لوله را فرار گرفته و توسط پارچه کاملا محکم میشود. البته در آخرین مرحله برای ثابت کردن عایق و افزایش راندمان آن ممکن است از مل و ماستیک نیز استفاده شود.

ویدئوی اجرای عایق کاری با پشم سنگ

مزایای استفاده از پشم سنگ در عایق کاری

مزیت های اصلی پشم سنگ که باعث خرید پشم سنگ می شود موارد زیر است:

  •  عملکرد و کیفیت پشم سنگ در کاهش انتقال صدا، جذب صوت و جلوگیری از انتقال حرارت فوق العاده است.
  •  هدایت الکتریکی صفر و نارسانا بودن پشم سنگ یکی از مزیت های ویژه که فاکتور مهمی در خرید پشم سنگ است محسوب می شود.
  • هر نوع پشم سنگ را می توان مطابق با اندازه مورد نیاز برش داده و استفاده کرد.
  •  از نظر رعایت بهداشت و سلامت، پشم سنگ گزینه مناسبی است؛ چرا که از رشد قارچ، باکتری و حشرات جلوگیری می کند.
  •  پشم سنگ، وزن بسیار کم و سبکی داشته و در زمان استفاده، بار اضافی برای سازه مورد نظر ایجاد نمی کند.
  •  طول عمر پشم سنگ بالا است و در برابر مواد شیمیایی مقاومت زیادی نشان می دهد.
  • تولید پشم سنگ با مواد اولیه بی ضرر بوده و آسیبی به محیط زیست نمی زند و یا خواص آلرژیک برای انسان در بر نخواهد داشت.
  • استفاده و کاربرد پشم سنگ در محیط های ساختمانی سبب می شود تا در زمان آتش سوزی آتش به دیگر قسمت های ساختمان منتقل نشود؛ در نتیجه مهار آتش سوزی را آسان تر می کند.
خرید پشم سنگ - بهینه عایق 2
خرید پشم سنگ - بهینه عایق 3

در اینجا به طور مفصل تر به بعضی از خواص و مزایای پشم سنگ که به خرید پشم سنگ کمک به صورت دقیق کمک می کند می پردازیم:

مقاوم در برابر آتش

پشم سنگ ، می ‌تواند تا دمای 2150 درجه فارنهایت را نیز تحمل نماید. این به تاخیر در گسترش آتش در آتش سوزی ها کمک می ‌کند. نقطه جوش عایق فایبرگلاس می‌ تواند به صورت متوسط بین 1000 الی 1300 درجه فارنهایت (537.7  – 704.4 درجه سانتی گراد) باشد. میانگین دمای آتش سوزی در خانه ها در حدود 1100درجه فارنهایت است، به این ترتیب پشم سنگ می ‌تواند در مقابل اکثر خطرات آتش سوزی در خانه مقاومت نمایند و به فرد زمان می ‌دهد تا از خانه در حال سوختن خارج شود. اغلب  عایق ‌ها در این دما، شروع به ذوب شدن می ‌کنند و وضعیت خطرناکی ایجاد می ‌کنند، همچنین سبب می ‌شوند آتش با سرعت بیشتری گسترش پیدا کند.

ضد آب

عایق پشم سنگ، آب را دفع می نماید. همچنین در مقابل کپک، پوسیدگی و رشد باکتری ‌ها، مقاوم است که به ایجاد محیط داخلی امن ‌تر، کمک می نماید. فایبرگلاس معمولی، معمولا آب را برای مدت زیادی نگه می ‌دارد و بدین ترتیب، آب به آرامی در قسمت پایینی آن جمع می ‌شود و سبب ایجاد پوسیدگی و کپک در دیوار های اطراف می ‌شود. پشم سنگ اگرچه نمی‌ تواند از ترکیدن لوله در دیوار جلوگیری نماید، ولی می ‌تواند به جبران پیامد های حاصل از آن، به نوعی کمک نماید که این خود دلیل محکمی برای استفاده و خرید پشم سنگ است.

پشم سنگ پتویی-خرید پشم سنگ-بهینه عایق

افزایش بهره وری انرژی

پشم سنگ استفاده شده در دیوار های بیرونی ساختمان ها، یک روش عالی جهت صرفه جویی در انرژی است، اما کاربرد های دیگری هم وجود دارد که می ‌تواند تفاوت بسیاری در بهره وری خانه ایجاد نماید. عایق بندی در اتاق زیر شیروانی، دیوار های بتنی در زیرزمین ‌ها، بالای سقف و … همگی روش ‌های موثری جهت بهبود بهره وری انرژی در خانه هستند. پشم سنگ کمک می ‌کند تا خانه شما را در تابستان خنک و زمستان گرم در نگه دارد این مورد نیز دلیل دیگری برای استفاده و خرید پشم سنگ است.

کاهش آلودگی صوتی

استفاده از پشم سنگ، سکوت و آرامش را به مقدار زیادی افزایش می دهد. پشم سنگ برخلاف عایق معمولی، یک عایق با چگالی بالا و نوآورانه است که به صورت خاص جهت کاهش نویز و جذب صدا از یک اتاق به اتاق دیگر، طراحی شده است. پشم سنگ قادر است تا ارتعاشات و امواج صوتی را در هزاران فضای به هم پیوسته کوچک ایجاد شده توسط ساختار فیبر خود، به دام بیاندازد.

برای خواندن مطالب درمورد عایق دیزل میتوانید:

انواع پشم سنگ

پشم سنگ ها ابتدا به صورت پتو و یا لحافی تولید می شوند. برای انکه کاربرد آنها بیشتر شود و بتوان از آن به سادگی استفاده نمود. و از آن برای عایق کاری همه جای ساختمان ها و تاسیسات استفاده نمود در شکل های زیر تولید می شوند که
در این بخش جهت معرفی بیشتر وکمک در خرید پشم سنگ به معرفی انواع این محصول می پردازیم:

پشم سنگ فنوفلت (لحافی)

نوع پرکاربردی از پشم سنگ، عایق حرارتی پشم سنگ لحافی است. این نوع پشم سنگ جهت عایق نمودن سطوح مختلف به خصوص سطوح با انحنای کم مناسب خواهد بود. بعضی از اصلی ترین کاربرد های پشم سنگ لحافی عبارت اند از:

  • عایق نمودن سقف ساختمان
  • عایق نمودن انواع دیوار
  • عایق نمودن انواع کانال تهویه هوا
  • استفاده برای عایق نمودن سوله
  • عایق نمودن سقف های کاذب

پشم سنگ لحافی را می توان به صورت بدون روکش یا روکش دار استفاده کرد. روکش پشم سنگ های لحافی اغلب کاغذ کرافت و یا ورق آلومینیوم است. لازم است بدانید که پشم سنگ لحافی انعطاف پذیری بسیاری داشته و همواره به شکل رولی به بازار عرضه می شود.

پشم سنگ لحافی-بهینه عایق

“پشم سنگ رولی یک عایق لحافی یا پتوی است که از الیاف های ظریف نسوز با انواع روکش های کاغذ کرافت و فویل آلومینیوم و فویل آلوم گلاس تولید می شود. این عایق لحافی با عرض 1.20 متر و طول 10 متر و در انواع ضخامت ها از 5 سانت تا 10 سانت و در چگالی یا دانسیته های 25، چگالی 30 و چگالی 50 کیلو گرم در متر مکعب تولید می شود.

این عایق رول سبک انعطاف پذیر و دارای مساحت زیادی نسبت به سایر محصولات دیگر می باشد. این عایق برای عایقکاری های تاسیسات موتور خانه عایقکاری مخازن های بزرگ و کوچک و دود کش ها و عمده کاربردش در پوشش سالن های بزرگ است.

این عایق رولی در انواع روکش ها و یا لفاف تولید می شود که کاربرد هر کدام متفاوت می باشد.

 

پشم سنگ فویل دار مسلح نخ دار نیز اغلب برای عایق کاری های سقف سوله ها و شیروانی ها و همچنین برای عایقکاری های کوره ها با درجه حرارت پایین و در اجاق گازهای فر دار خانگی استفاده می شود.”

پشم سنگ ایزوبلانکت (تخته ای)

پشم سنگ تخته ای یا ایزوبلانکت نیز کاربرد های بسیاری در صنعت دارد که این کاربردها در ساخت و سازها بیش از موارد دیگر به چشم می خورد. عایق کاری سقف و کف ساختمان، دیوارها با استفاده از پشم سنگ تخته ای کمک می کند تا ساختمان از آلودگی های صوتی و اتلاف انرژی در امان بماند. با تغییر ضخامت و دانسیته پشم سنگ تخته ای در زمان تولید، انواع مختلفی از پشم سنگ ها تولید می شود. صنایع کوره سازی، پتروشیمی ها و پالایشگاه ها از جمله مصرف کنندگان پشم سنگ ایزوبلانکت تخته ای به شمار می آیند و خرید پشم سنگ توسط آنها صورت میگیرد.

پشم سنگ تخته ای-خرید پشم سنگ-بهیه عایق

“عایق پشم سنگ تخته ای یا پانلی یک عایق مکعب شکل است که از الیاف های پشم سنگ که سفت و سخت شده است تولید می شود. که با سطحی صاف و در ابعاد های استاندارد برش می خورد. این عایق پانلی یا تخته ای مخصوص مکان های صاف مانند دیوار، کف و سقف خانه ها است. از این عایق در عایقکاری های دیوار های بیرونی و داخلی استفاده می شود. طول این عایق پانلی 1.20 متر و عرض آن 60 سانت و در چگالی های 40، چگالی 60، چگالی 80، چگالی 100، چگالی 120، چگالی 150 و در ضخامت های 3 سانت تا 10 سانت تولید می شود.

این عایق که به صورت مکعب مستطیلی است مخصوص صدا گیری و گرما و سرما در ساختمانها جهت صرفه جویی در سوخت و جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرمایی و خنکی نصب می شود. هر مقدار که ضخامت و چگالی این عایق پانلی زیاد باشد .مقدار هدر رفت گرمایی و خنگی کتر و بهره وری آن بالاتر می رود.

این عایق در ابعاد های سفارشی نیز تولید می شود که برای اجاق گازهای بزرگ فردار جهت دیوار های آن تولید می شود مانند کوره های نان پزی. این عایق با انواع روکش های فویل آلومینیوم و کاغذ کرافت و تیشو سیاه رنگ و با انواع توری های فایبر گلاس جهت عایقکاری های دیوار که با سیمان و ملات سازگاری دارد تولید می شود. پشم سنگ تخته ای یا پانلی بیشتر در خانه ها جهت عایقکاری دیوار ها و سقف ها از این محصولات پشم سنگ D80/50 ،D100/50،D120/50، جهت صدا گیری استفاده می شود.”

پشم سنگ فنوپانل (پتویی)

همچون ساختمان ها، بعضی تجهیزات صنعتی همچون لوله های حجیم و ماشین آلات نیاز به عایق بندی دارند. پشم سنگ پتویی با همین هدف طراحی و ساخته می شود. در حقیقت، عایق حرارتی-صوتی پشم سنگ فنوپانل یکی از حیاتی ترین و مهم ترین عایق های تجهیزات صنعتی به شمار می رود.

پشم سنگ لوله ای - بهینه عایق


برای خواندن مطالب درمورد عایق چیلر میتوانید:

پشم سنگ ایزوترم (فله ای)

پشم سنگ خام فله ای یا ایزوترم نوع دیگری از عایق های حرارتی است که به شکل پشم سنگ خام حلاجی شده تولید می شود. این نوع عایق صوتی-حرارتی در مواردی که فضای مورد نظر برای عایق بندی، شکل هندسی خاصی نداشته باشد به کار برده می شود.

پشم سنگ فله ای-خرید پشم سنگ-بهینه عایق

پشم سنگ ایزوپایپ (لوله ای)

پشم سنگ ایزوپایپ یا لوله ای نوع خاصی از عایق ها است که در زمینه عایق کاری انواع لوله و تاسیسات ساختمانی، کارایی بسیاری دارد. پشم سنگ ایزوپایپ متناسب با قطر لوله های موجود در بازار طراحی و تولید شده و از نظر ضخامت تنوع بالایی دارند.

پشم سنگ لوله ای-خرید پشم سنگ-بهینه عایق

قیمت پشم سنگ

قیمت پشم سنگ به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین آنها بستگی به نوع تولید، مواد اولیه، ضخامت عایق، چگالی و نوع لفاف آن دارد. قیمت پشم سنگ به صورت متر مربع قیمت گذاری می شود. هر یک از محصولات متنوع آن درای قیمت های مختلفی است که نسبت به نوع کاربرد آن قیمت گذاری می شود. این عایق با انواع پوشش ها و یا روکش فویل آلومینیوم، کاغذ کرافت تولید می شوند. قیمت خرید پشم سنگ فویل دار گران تر از پشم سنگ با روکش کاغذ کرافت است.

قیمت پشم سنگ به دلایل بسیاری همچون نوع آن، کیفیت تولید و … متغیر است. پس برای خرید پشم سنگ حتما بایستی از شرکتی معتبر، همچون شرکت بهینه عایق خرید پشم سنگ را انجام داد. برای اطلاعات بیشتر  در مورد خرید پشم سنگ و خرید عایق حرارتی لطفا از قسمت تماس با ما و از طریق شماره های درج شده ایمیل شرکت در ارتباط باشید.

سوالات متداول خرید پشم سنگ

پشم سنگ یکی از شناخته شده ترین و مهم ترین عایق های صوتی و حرارتی است که در صنعت کاربرد بسیاری دارد که همین ویژگی خرید پشم سنگ را در اکثر پروژه ها، هر روز بیش از پیش ضروری می کند.

یکی از مهم ترین کاربردهای پشم سنگ در تولید ساندویچ پانل ها می باشد. پشم سنگ علاوه بر عایق بودن مناسب حرارتی، جهت انجام عایق کاری صوتی در دانسیته های بالا نیز استفاده می شود. عایق های پشم سنگ تخته ای را می توان در استودیو های صدا برداری و سینما، دیواره های ساختمان مسکونی استفاده نمود و می تواند تا حد زیادی هدر رفت حرارتی را بکاهد. یکی از مهم ترین دلایل خرید پشم سنگ، کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب می باشد.

قیمت پشم سنگ به دلایل بسیاری همچون نوع آن، کیفیت تولید و … متغییر است. پس برای خرید پشم سنگ حتما بایستی از شرکتی معتبر، همچون شرکت بهینه عایق خرید پشم سنگ را انجام داد. برای اطلاعات بیشتر  در مورد خرید پشم سنگ لطفا از قسمت تماس با ما و از طریق شماره های تماس درج شده و ایمیل شرکت در ارتباط باشید.

محتوای تغییر وضعیت

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.