عایق کاری و ورق کاری

عایق کاری و ورق کاری
28شهریور
عایق کاری و ورق کاری
عایق کاری و ورق کاری
عایقکاری و ورق کاری
عایقکاری و ورق کاری
عایقکاری و ورق کاری
عایقکاری و ورق کاری
فهرست مطالب

عایق کاری

عایقکاری و ورق کاری دو فاکتوری است که در هر صنعت باید مورد توجه قرار گیرد. این خدمات با استفاده از متریال ها و محصولات خاصی انجام می شود و انواع مختلفی دارد. به همین منظور در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی خواهد شد. عایق کاری در واقع همان پوششی است که بر روی ظروف و ابزارهای صنعتی قرار می گیرد و از برودت سرما و گرما جلوگیری می کند.

این خدمات باید در کنار هم به کار برود تا تاثیر بیشتری بر روی کیفیت کار بگذارد. اجرای ورق عایق با استفاده از متریال های مختلفی انجام می شود که یکی از بهترین آن ها ورق کاری آلومینیوم می باشد. پوشش دهی لوله های تاسیسات به خوبی می تواند تاثیر بسیاری بر روی عایق کاری این محصول بگذارد. ورق های آلومینیومی پس بر روی پوشش عایق نصب می گردد و برای محکم شدن آن از پیچ و مهره استفاده می شود.

برای جلوگیری از ورود و خروج انرژی از محیط بیرون به داخل و برعکس، از عایقکاری و ورق کاری استفاده می‌شود. عایق ‌کاری سطوح و درزها باعث می‌شود که در فصول سرد سال گرما از داخل محیط به خارج منتقل نشود. همچنین در فصل گرم سال عایق بندی باعث جلوگیری از ورود یا خروج گرما از بیرون خانه به داخل خانه نیز می‌شود. جالب توجه است که در کنار عایق‌های حرارتی، عایق‌های رطوبتی و صوتی هم داریم.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای عایق‌کاری و ورق کاری، در ساختمان‌ها و خطوط انتقال انرژی در صنایع بزرگ است. عایق در ساختمان مانع از اتلاف انرژی می‌شود و دوام لوله‌ها و ورق‌های استفاده شده در ساختمان را بالا می‌برد. برای آشنایی بیشتر با کاربردهای عایق کاری و ورق کاری و اطلاع از مزایای این خدمات همراه ما باشید.

عایق کاری و ورق کاری-بهینه عایق
عایق کاری و ورق کاری-بهینه عایق

عایق کاری و ورق کاری چیست؟

در حال حاضر صرفه ‌جویی در مصرف انرژی به یک ضرورت تبدیل شده‌ است. یکی از ارکان مهم در صرفه‌ جویی انرژی، عایق کاری و ورق کاری است. عایق بندی با موادی مانند پشم و خزه حیوانات و پارچه‌های ضخیم می‌تواند تا 55 درصد در مصرف انرژی صرفه ‌جویی کند. این مواد بسته‌های هوا را در ساختار خود نگه می‌دارند و چون هوا عایقی مناسب برای انرژی است، مانع از انتقال گرما می‌شود.

ورق کاری آلومینیوم روی عایق بندی لوله‌های تاسیسات یکی از پرکاربردترین پوشش‌ها است. روکش آلومینیوم بعد از عایق بندی حرارتی لوله و منبع فلزی به وسیله پیچ یا پرچ نصب می‌شود. این مورد باعث می‌شود عایق در مقابل ضربات فیزیکی و شرایط جوی آسیب نبیند. ورق عایق لوله‌های آب و لوله‌های چیلر که در محیط‌های روباز هستند، بهتر است بعد از عایق کاری حرارتی انجام شود.

از ورق استیل یا ورق آلومینیوم به دلیل هزینه بالای آن به نسبت مل و ماستیک، کمتر در عایق بندی ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود. اما در عایق کاری صنعتی ورق‌های استیل و آلومینیوم کاربرد بیشتری دارند.

سطوح فلزی در ساختمان‌ها استفاده فراوانی دارند، به همین خاطر عایق‌کاری آن‌ها ناز اهمیت بالایی برخوردار است. با شناخت بهتر عایق بندی و انتخاب ورق مناسب برای ورق کاری سطوح فلزی، به دوام و استحکام بیشتر آن‌ها کمک می‌کنید.

برای دیدن لیست کامل محصولات موجود می توانید به فروشگاه عایق مراجعه فرمایید:

برای تاسیسات

این خدمات در تاسیسات به منظور کنترل دما، کنترل کندانس، کنترل صدا، جلوگیری از نفوذ رطوبت و صرفه جویی در مصرف انرژی انجام می شود. عایق کاری با ورق عایق از نظر ساختار به دسته های زیر تقسیم بندی می شود:

عایق های الیافی همچون پشم شیشه، سیلیکات آلومینیوم و پشم سنگ

عایق های اسفنجی همچون پلی اورتان، الاستومرها و پلی استایرن

عایق های رطوبتی که معمولا از مواد پلاستیک و قیر تولید می شود.

عایق های دانه ای

در تاسیسات از عایق کاری برای جلوگیری از اتلاف سوخت و صرفه جویی در مصرف انرژی برای لوله ها، مخازن، دستگاه ها و … استفاده می شود. از جمله کانال ها و لوله هایی که به عایق نیاز ندارند عبارت است از:

لوله های آب سرد کن

لوله های آب گرم کن

لوله های آب آشامیدنی

لوله های سوخت رسانی مایع

مبدل های حرارتی

منابع انبساطی

دودکش های دیگ

کانال های هوارسانی

برای عایق کاری تاسیسات از روکش ها و مواد مختلفی استفاده می کنند. عایقکاری و ورق کاری آلومینیومی یکی از پرکاربردترین روش پوشش دهی لوله ها و کانال ها در صنایع به شمار می رود. برای این خدمات اصولی و استاندارد باید به فروشگاه ها و مراکز معتبر مراجعه کنید. بهینه عایق یکی از معتبرترین و بهترین نمایندگی های فروش عایق است که سال های طولانی در زمینه ارائه مرغوب ترین عایق کاری ، ورق کاری در حال فعالیت می باشد و شما می توانید به صورت مستقیم این محصول را سفارش دهید.

عایق کاری و ورق کاری بهینه عایق

عایق کاری چوب

چوب ها یکی از محصولاتی هستند که با قرارگیری در هوای باز و یا به مرور دچار آسیب می شوند. این نوع عایق روی سطح چوب به شکل رنگی و بی رنگ صورت می گیرد. این روش عایق کاری به منظور حفظ و نگهداری چوب کاربرد دارد و عمر سازه های چوبی را افزایش می دهد. عایق کاری چوبی از محصولات شما در برابر رطوبت محافظت می کند و کیفیت آن را به بالاترین حد ممکن می رساند. اجرای عایق کاری روی چوب اهمیت بسیاری دارد و تعیین کننده کیفیت و ساختار چوب می باشد.

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها در زمینه تولید و نصب انواع عایق برودتی  در حال فعالیت می باشد ولی آیا تمامی ورق عایق های موجود در بازار کیفیت و مقاومت یکسانی دارد؟

شرکت ها برای تولید محصولات خود متریال های مختلفی استفاده می کنند به همین دلیل شما با ورود به بازار شاهده عایق ها با قیمت و کیفیت مختلفی مواجه خواهید شد که در این میان بهینه عایق یکی از معتبرترین نمایندگی های فروش عایق به شمار می رود و شما می توانید به صورت مستقیم این محصول را سفارش دهید.

عایق کاری و ورق کاری بهینه عایق

عایق کاری حرارتی

عایق های فشرده نوعی عایق انرژی است که تعداد بسیاری حباب های ریز هوا را در خود نگهداری می کند. برای جلوگیری از ورود و خروج هوا عایق کاری  بهترین گزینه به شمار می رود. هوا همواره از محیط سرد به محیط گرم و بالعکس منتقل می شود. به همین دلیل این خدمات موجب می گردد که در مصرف انرژی صرفه جویی شود. این محصول مصارف بسیاری در صنایع دارد. در واقع می توان گفت عایق حرارتی به پوششی می گویند که اجازه انتقال حرارت از یک مکان به مکان دیگر را نمی دهد. انتقال گرما و حرارت از یک مکان گرم به مکان سرد باعث اتلاف انرژی می شود. به همین دلیل در بسیاری از صنایع از عایق کاری حرارتی استفاده می گردد. 

از جمله مکان هایی که عایق کاری ، ورق کاری حرارتی کاربرد بسیاری دارد می توان به سقف، دیوار، کف ساختمان و پوشش لوله های آب سرد و گرم اشاره کرد.

عایق کاری حرارتی شاید در همان ابتدا برای شما هزینه بر باشد ولی در طولانی مدت با صرفه جویی در مصرف انرژی از نظر هزینه ای بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. ضخامت و جنس عایق کاری و ورق کاری بر اساس نوع پوشش انتخاب می شود و معمولا برای مکان هایی که نیاز به نگهداری حرارت به میزان بسیار زیادی است این عایق چیلر مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت حرارتی بالا، عدم رشد کپک و قارچ، مقاومت فشاری بالا، مقاوم در برابر رطوبت و … از جمله مهم ترین ویژگی های این خدمات به شمار می رود که در هنگام خرید باید به آن توجه شود. در حال حاضر عایق های موجود در بازار به صورت رولی، فله ای، تخته ای، لحافی، نواری و لوله ای به فروش می رسد. جهت سفارش باکیفیت ترین عایق کاری و ورق کاری با پایین ترین قیمت تنها کافیست با بهینه عایق تماس بگیرید.

عایق کاری و ورق کاری بهینه عایق

عایق کاری استخر سیمانی

استخرها یکی از اجزای ساختمان است که برای نگهداری آب مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل موضوع عایق بویلر و آب بندی استخرها اهمیت بسیاری دارد. برای آب بندی ساختمان ها راه های بسیاری در نظر گرفته شده است که در این میان عایق کاری و ورق کاری یکی از بهترین روش های آب بندی استخرها به شمار می رود. عایق کاری استخر سیمانی دارای مراحل پیچیده ای است و به متریال های خاصی نیاز دارد. این عایق باید مانع از خوردگی بتن شده و ماندگاری و عمر آن را افزایش دهد. بهترین عایق کاری  استخر سیمانی باید به گونه ای باشد که از تمامی لوله کشی ها و زهکشی های ساختمان در برابر رطوبت محافطت کند. در صورتی که عایق کاری و ورق کاری استخر سیمانی بدرستی انجام شود می توان به راحتی کاشی و سرامیک را بر روی آن قرار داد. همچنین این عایق از پوسته شدن رنگ نیز جلوگیری خواهد کرد. عایق کاری ، ورق کاری استخر سیمانی انواع مختلفی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به عایق رطوبتی استخر پودری، عایق مایع، عایق رطوبتی بر پایه قیر، عایق رطوبتی نانو و … اشاره کرد.

 استخرهای سیمانی به خودی خود می توانند تا حد بسیاری مانع از نفوذ آب شوند ولی برای این که به صورت کامل از نشت آب جلوگیری کنید و میزان مصرف آب را کاهش دهید می توانید به راحتی از عایق کاری یا ورق عایق استفاده کنید. استفاده از مواد پلیمری نیز از دیگر روش های عایق کاری  به روش اصولی به شمار می رود که یکی از مهم ترین مواد پلیمری عایق رطوبتی بر پایه اکریلیک، عایق رطوبتی بر پایه اپوکسی، عایق رطوبتی پلی ارتان و پلی یورتان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عایق کاری استخر سیمانی با بهترین متریال تنها کافیست از طریق شماره های مندرج در سایت با بهینه عایق تماس بگیرید و محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید.

عایق کاری و ورق کاری بهینه عایق

عایق کاری استخر با ایزوگام

عایق کاری استخر با ایزوگام از جمله موضوعاتی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مهم ترین مزایای این روش عایق کاری خاصیت آنتی باکتریالی ایزوگام می باشد. با این کار نه تنها در مصرف آب صرفه جویی می کنید، بلکه از رشد قارچ ها و جلبک ها نیز جلوگیری خواهید کرد..همان طور که می دانید ایزوگام با استفاده از مواد نفتی ساخته می شود. به همین دلیل برای اجرای این عایق کاری و ورق کاری باید از اصول آن به خوبی مطلع باشید. برای واتر پروف کردن استخر و  ورق کاری می بایست حتما کف استخر به صورت کامل تمیز و خشک باشد. ایزوگام انعطاف پذیری بالایی دارد و از این رو به راحتی می توان آن را در تمامی قسمت های استخر نصب کرد.

 ایزوگام های استخر از مواد مختلفی همچون پلی اتیلن، بافت الیافی، پلی استر و مواد افزودنی ویژه تشکیل شده است. نحوه اجرای ایزوگام اهمیت بسیاری دارد و تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت و میزان عایق کاری استخر دارد. به همین دلیل بهتر است برای نصب ایزوگام از اجراکارهای متخصص و باتجربه کمک بگیرید. بهینه عایق یکی از بزرگ ترین نمایندگی های فروش انواع این خدمات است و محصولات موجود در این نمایندگی کیفیت فوق العاده بالایی دارد و به خوبی می تواند کفپوش استخر شما را پوشش دهد. شما تنها با یک تماس می توانید باکیفیت ترین عایق دیزل را سفارش دهید. همچنین بهینه عایق دارای خدمات نصب نیز بوده و می تواند کاملا استخر شما را با استفاده از مواد عایق بپوشاند.

عایق کاری و ورق کاری بهینه عایق

هدف عایق کاری چیست؟

هدف از عايق كاری به طور کلی، جلوگيری از نفوذ عوامل خارج به داخل و يا داخل به خارج است. به طور معمول از انواع عایق‌ها برای جلوگیری از اتلاف حرارت، نفوذ رطوبت و جلوگیری از آلودگی‌های صوتی استفاده می‌شود.

  • پشم‌ شیشه از قدیمی‌ترین عایق‌های صوتی و حرارتی محسوب می‌شود که مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش دارد. هدف از استفاده از عایق‌های پشم ‌شیشه، جلوگیری از اتلاف حرارت و انتقال سرما یا گرما به داخل ساختمان است. علاوه بر این، عایق پشم شیشه تا حد زیادی مانع از انتشار صوت شده و آسایش را برای ساکنین به ارمغان می‌آورد. البته عدم مقاومت در برابر نم و رطوبت یکی از معایب این نوع عایق محسوب می‌شود. از عایق صوتی و حرارتی پشم ‌شیشه برای عایق کاری لوله‌ها، سقف، دیوارها، مخازن و کانال‌های هوایی استفاده می‌شود.
  • عایق‌های الاستومری دارای خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری بالایی هستند. این نوع عایق به عنوان عایق حرارتی، عایق رطوبتی و عایق صوتی شناخته می‌شود. هدف از استفاده از عایق الاستومری، عایق‌کاری سوله‌ها، بویلرها و مخزن‌ها است.
  • استفاده از قیر در پشت بام و جاده‌ها باعث مقاومت سطح در برابر رطوبت و گرد و غبار می‌شود. هدف از استفاده از این عایق، جلوگیری از یخ ‌زدگی و اتلاف گرما است. قیر می‌تواند در برابر اسیدها و بازها و نیروهای کششی مقاومت خوبی از خود نشان دهد. قیر عمر طولانی دارد و از نظر قیمت، عایقی مناسب و مقرون به صرفه است.
  •  

ویدئو اجرای عایق کاری و ورق کاری

مزایای عایق کاری و ورق کاری چیست؟

عایق کاری و ورق کاری تاسیسات موجب آسایش افراد شده و صرفه اقتصادی دارد. از انواع عایق‌ها در بخش‌های مختلف ساختمان مانند سقف، کف و دیوارهای جانبی استفاده می‌شود. با عایق بندی ساختمان می‌توان در انرژی گرمایی و سرمایی 45 تا 55 درصد صرفه جویی کرد. از مزایای عایق کاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از ساختار ساختمان محافظت می‌کند.
  • اتلاف انرژی به حداقل می‌رسد.
  • هوابندی ساختمان بهبود پیدا می‌کند و اتلاف حرارتی کاهش می‌یابد.
  • پوشش عایق به راحتی قابل مشاهده است و همین مورد باعث سهولت کنترل کیفیت عایق می‌شود.

از مزایای ورق کاری عایق نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورق‌های فلزی بسیار انعطاف‌پذیر هستند.
  • ورق آلومینیوم در برابر خوردگی مقاوم بوده و بسیار قوی و سبک وزن است.
  • ورق‌های فولادی ضد زنگ برای استفاده در محیط‌های خورنده مناسب هستند.
  • ورق کاری برای محافظت از عایق در برابر صدمات فیزیکی مناسب است.
عایق کاری و ورق کاری بهینه عایق

هزینه عایق کاری و ورق کاری چقدر است؟

امروزه عایق کاری و ورق کاری ساختمان برای لوله‌ها و تاسیسات موجود در محیط‌هایی با کاربری‌های مختلف انجام می‌شود. علاوه بر دستمزد متخصص و متراژ فضا، عوامل دیگری بر هزینه عایق بندی و ورق کاری تاسیسات ساختمان تاثیرگذار هستند. یکی از اصلی ترین عوامل موثر بر هزینه نصب عایق، قیمت مواد اولیه عایق و ورق فلزی است.

برای تعیین عایق مناسب با سطح و فضا بهتر است از متخصصین بهینه عایق راهنمایی بگیرید. در مجموعه بهینه عایق خدمات مشاوره و راهنمایی در انتخاب نوع عایق و ورق کاری آن متناسب با بودجه شما هم انجام می‌شود.

حرف آخر

عایق کاری به معنای جلوگیری از ورود و خروج گرما، سرما و صدا به محیط است. عایق بندی و ورق کاری ساختمان معمولا برای جلوگیری از انتقال صدا و اتلاف انرژی است. مواد مختلفی برای عایق بندی ساختمان و تاسیسات در بازار موجود هستند که هر کدام کاربردهای خاصی دارند. در هنگام عایق بندی لوله‌ها و تاسیسات بهتر است از ورق عایق نیز استفاده کنید. اگر به دنبال یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد برای عایق کاری و ورق کاری تاسیسات هستید، بهینه عایق گزینه مناسبی است.

سوالات متداول عایق کاری و ورق کاری

عایق کاری و ورق کاری در تاسیسات به منظور کنترل دما، کنترل کندانس، کنترل صدا، جلوگیری از نفوذ رطوبت و صرفه جویی در مصرف انرژی انجام می شود و از نظر ساختار به دسته های متعددی تقسیم میشود.

چوب ها یکی از محصولاتی هستند که با قرارگیری در هوای باز و یا به مرور دچار آسیب می شوند. عایق کاری و ورق کاری روی سطح چوب به شکل رنگی و بی رنگ صورت می گیرد. این روش عایق کاری به منظور حفظ و نگهداری چوب کاربرد دارد و عمر سازه های چوبی را افزایش می دهد. عایق کاری و ورق کاری چوبی از محصولات شما در برابر رطوبت محافظت می کند و کیفیت آن را به بالاترین حد ممکن می رساند. اجرای عایق کاری و ورق کاری روی چوب اهمیت بسیاری دارد و تعیین کننده کیفیت و ساختار چوب می باشد.

عایق کاری استخر با ایزوگام از جمله موضوعاتی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مهم ترین مزایای این روش عایق کاری و ورق کاری خاصیت آنتی باکتریالی ایزوگام می باشد. با این کار نه تنها در مصرف آب صرفه جویی می کنید، بلکه از رشد قارچ ها و جلبک ها نیز جلوگیری خواهید کرد.




4 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.