اتاقک شنوایی سنجی

اتاقک شنوایی سنجی
27مهر
 تیترهای مطالب این صفحه:
✔اتاقک ادیومتری چیست؟✔ کاربردهای اتاقک ادیومتری✔انواع اتاقک ادیومتری✔اتاقک شنوایی سنجی ثابت

اتاقک شنوایی سنجی یا ادیومتری (Audiometric rooms) از اصلی ترین تجهیزات در معاینه و سنجش میزان قدرت گوش در شنیدن صداهای گفتاری می باشد. این اتاقک ها دارای بدنه کاملا اکوستیک بوده و هیچگونه صدا از آنها امکان نفوذ نخواهند داشت. بهینه عایق؛ ارائه دهنده سیستم های عایق صوتی و حرارتی در انواع مختلف مانند عایق برودتی است.

در ادامه به کاربردهای انواع مختلف اتاقک های شنوایی سنجی و قیمت و مزایای آنها اشاره خواهد داشت.

اتاقک ادیومتری چیست؟

گوش انسان در حالت طبیعی و کاملا سالم قادر است امواج صوتی در بازه 20 تا 20000 هرتز را بشنود که این بازه برای صداهای گفتاری در بازه های 250 تا 8000 هرتز خواهد بود. در فرآیند سنجش میزان قدرت شنوایی افراد تلاش میشود تا میزان توانایی آنها در شنیدن صداهای گفتاری بررسی و تشخیص داده شود. به همین دلیل در محیط سنجش قدرت شنوایی هیچگونه صدای جانبی نباید وجود داشته باشد. اتاقک شنوایی سنجی یا ادیومتری به اتاق های کوچکی گفته میشود که دیوار، کف و سقف آن کاملا در برابر صوت عایق می باشد.

در دیواره های داخلی و بیرونی و سقف و کف این اتاقک ها از مواد عایق و اکوستیک استفاده شده و امکان نفوذ هیچگونه صدا به آنها وجود ندارد. به منظور برقراری ارتباط دیداری بیمار و پزشک، پنجره شیشه ای نیز در این اتاق ها در نظر گرفته میشود. این پنجره ها نیز با مواد اکوستیک کاملا عایق می باشند..

اتاقک شنوایی سنجی - بهینه عایق

کاربردهای اتاقک ادیومتری

به دلیل استفاده از مواد اکوستیک در بخش های مختلف اتاق ادیومتری، از این تجهیزات در محیط های مختلفی استفاده میشود. از جمله موارد کاربرد آنها می توان به کلینیک ها، بیمارستان ها و مطلب های شنوایی سنجی اشاره نمود. در ساختار این اتاق ها درب کاملا عایق در نظر گرفته میشود که عرض آن به اندازه عبور میز و صندلی فضای کافی دارد. از دیگر موارد کاربرد این اتاقک ها می توان به ضبط صدا در محیط های ساکت و آرام اشاره کرد. در استودیوهای ضبط صدا نیز فضایی با دیواره ها و درب و پنجره و سقف کاملا عایق اهمیت زیادی داشته و می توان از اتاقک های اکوستیک برای این منظور استفاده نمود.

انواع اتاقک ادیومتری

علاوه بر تفاوت هایی که در اندازه و ابعاد اتاقک های شنوایی سنجی وجود دارد، بر اساس نحوه نصب و جا به جایی می توان آنها را در گروه های مختلفی دسته بندی کرد. بر همین اساس می توان این اتاقک ها را در دو گروه قرار داد که عبارتند از:

اتاقک شنوایی سنجی ثابت

این اتاق ها در محیط فیزیکی ساخته شده و دیوار و سقف و کف کاملا عایق میشود. به همین دلیل امکان جا به جایی و تغییر مکان در آنها وجود نداشته و می توان از آن برای کاربردهای مختلفی استفاده نمود. این قبیل اتاقک های ثابت بیشتر در محیط های بیمارستانی ساخته شده و از نظر هزینه های اجرایی ارزان تر از نوع پرتابل هستند.

اتاق ادیومتری پرتابل

نوع دیگری از اتاقک های مورد استفاده برای تست شنوایی، پرتابل یا قابل جا به جایی هستند. این اتاق ها در اغلب مواقع بدنه چوبی داشته و از ورق های ام دی اف برای دیواره های آن استفاده میشود. مانند اتاق ادیومتری ثابت، برای اتاق های پرتابل نیز از مواد اکوستیک استفاده شده و کاملا عایق می باشند. از مهم ترین مزایای این اتاق ها می توان به جا به جایی آسان و قابلیت استفاده در محیط های مختلف اشاره نمود.

برای دیدن لیست کامل محصولات موجود می توانید به فروشگاه عایق مراجعه فرمایید:

مزیت های اتاقک شنوایی سنجی

طراحی های منحر به فردی که در ساخت این اتاقک ها به کار می رود و همچنین ساختار فنی آنها باعث شده است که مزایای زیادی را به همراه داشته باشند. از مهم ترین مزایای اتاقک شنوایی سنجی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جا به جایی و حمل آسان و استفاده در محیط هایی با شرایط مختلف از اتاق های پرتابل

فراهم کردن محیط کاملا بدون صدا برای انجام معاینات شنوایی سنجی یا ضبط صوت و غیره

تنوع بالا در طراحی داخلی و امکان قرار گرفتن میز تاشو برای دستگاه معاینه

استفاده از شیشه های دوجداره کاملا عایق در برابر صوت

دوام و ماندگاری بالا به دلیل استنفاده از ورق های چوبی و ام دی اف مقاوم در برابر نم و رطوبت در بدنه اتاق

برخی از اتاق های ادیومتری دارای چرخ بوده و به همین امکان جا به جایی در بخش های مختلف محیط مورد نظر وجود دارد.

تنوع رنگی در این اتاق ها زیاد بوده و امکن اجرای سفارشی نیز وجود دارد.

قیمت اتاقک شنوایی سنجی

به دلیل تفاوت هایی که در ساختار این اتاقک ها وجود دارد، قیمت هایی که برای آنها ارائه میشود نیز با هم تفاوت دارند. قیمت اتاقک شنوایی سنجی تا حد زیادی به اندازه و ابعاد آنها بستگی دارد. این کاملا طبیعی است که هر چه اندازه و ابعاد اتاق بیشتر باشد، به همان نسبت متریال بیشتری برای ساخت آنها نیاز خواهد بود. مدل اتاق و پرتابل یا ثابت بودن آنها نیز از دیگر عوامل بسیار مهم در نرخ گذاری اتاق خواهد بود.

از دیگر فاکتورهای مهم در تعیین قیمت اتاق ادیومتری، نوع مواد عایق استفاده شده در دیواره ها، سقف و کف و پنجره می باشد. لازم به ذکر است، در برخی از این اتاق ها با توجه به مدل آنها، از میز برای قرارگیری دستگاه معاینه و غیره نیز استفاده میشود که در نهایت باعث گران تر شدن سازه میشود.

اتاقک شنوایی سنجی - بهینه عایق


برای خواندن مطالب درمورد عایق کاری و ورق کاری میتوانید:

ساخت اتاقک شنوایی سنجی

کیفیت بدنه و عایق بودن آن در برابر صوت در ساخت اتاقک شنوایی سنجی اهمیت بسیار زیادی دارد. نوع مواد عایق به کار رفته در بدنه و سقف، جنس درب و نوع شیشه های به کار رفته در پنجره همگی از جمله مواردی هستند که در فرآیند ساخت باید با دقت انتخاب شوند. گروه بهینه عایق یکی از بزرگترین تیم های فعال در حوزه اجرای پروژه های عایق کاری تاسیسات می باشد. این مجموعه انواع اتاقک های شنوایی سنجی و اکوستیک با بهترین متریال عایق صوتی با طراحی منحصر به فرد و سفارشی را ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی های این اتاق ها می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه با کارشناسان فروش عایق بهینه عایق تماس بگیرید.

سوالات متداول اتاقک شنوایی سنجی

اتاقک شنوایی سنجی یا ادیومتری به اتاق های کوچکی گفته میشود که دیوار، کف و سقف آن کاملا در برابر صوت عایق می باشد.

این اتاق ها در محیط فیزیکی ساخته شده و دیوار و سقف و کف کاملا عایق میشود. به همین دلیل امکان جا به جایی و تغییر مکان در آنها وجود نداشته و می توان از آن برای کاربردهای مختلفی استفاده نمود.

به دلیل تفاوت هایی که در ساختار این اتاقک ها وجود دارد، قیمت هایی که برای آنها ارائه میشود نیز با هم تفاوت دارند. قیمت اتاقک شنوایی سنجی تا حد زیادی به اندازه و ابعاد آنها بستگی دارد. این کاملا طبیعی است که هر چه اندازه و ابعاد اتاق بیشتر باشد، به همان نسبت متریال بیشتری برای ساخت آنها نیاز خواهد بود.

7 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.