پیچ عایق کاری

پیچ عایق کاری
16مرداد
slide-a67bc87
slide-d3a6577
slide-4ec9327
فهرست مطالب

پیچ عایق کاری یکی‌ از هزاران نوع پیچی است که تاکنون طراحی و تولید شده است. از این نوع پیچ در محیط‌هایی استفاده می‌شود که میزان رطوبت در آن زیاد است و یا اتصالات مکرراً با آب در تماس هستند. این پیچ‌ها به خاطر داشتن ترکیبات ضد زنگ و عایق یکی از بهترین انواع پیچ‌ها جهت اتصال قطعات به حساب می‌آیند. ویژگی‌های پیچ عایق کاری باعث شده تا این پیچ یکی از پرکاربردترین پیچ‌ها در صنایع مختلف باشد. کاربردهای این پیچ آن را به یکی از عناصر مهم در ساخت و ساز دستگاه‌ها و نیز ساختمان ها تبدیل کرده است. در ادامه مطلب همراه باشید تا با این قطعه کوچک اما کاربردی آشنا شوید.

پیچ عایق کاری چیست و چه کاربردی دارد ؟

پبچ‌های عایق کاری از جمله پبچ‌هایی هستند که تولید ان‌ها در اندازه و مدل‌های مختلف صورت می‌گیرد. تولید این پیچ‌ها در مدل‌های مختلف باعث شده تا بتوان از هر مدل از این پیچ‌ها برای کاری به خصوص استفاده کرد. پیچ‌های عایق کاری از استیل ورقی ساخته می‌شوند. استفاده از استیل ورقی برای ساخت پیچ‌های عایق کاری به این دلیل است که این پیچ‌ها نسبت به شرایط محیطی مختلف مقاوم باشند. مقاوم بودن این پیچ‌ها در شرایط محیطی که میزان رطوبت و آب زیاد است باعث شده تا این پیچ‌ها دچار زنگ زدگی و خوردگی نشوند. همین مورد نیز باعث شده تا طول عمر وسیله‌ی ساخته شده و یا دو قطعه‌ی متصل شده بهم با استفاده از این پیچ، بالا باشد.

از پیچ استیل عایق کاری بیشتر در زمان هایی استفاده می‌شود که نیاز است پیچ در برابر عواملی چون آب، رطوبت و سایر شرایط محیطی مقاوم باشد. کاربردهای پیچ عایق کاری بسیار زیاد است اما در ادامه چندین مورد از کاربردهای بی‌نظیر این آن را برای شما بازگو می‌کنیم.

پیچ خودکار
  • استفاده از پیچ استیل عایق کاری در ساخت سازه‌ و ساختمان: مهندسان در زمان ساختن ساختمان‌ها و سازهایی که در محیط‌های مرطوب قرار دارند از این پیچ برای اتصال قطعات استفاده می‌کنند. همچنین در زمان ساختن سازه‌هایی در شهرهایی با بارندگی بالا می‌توان از پیچ عایق کاری استفاده کرد.
  • استفاده از پیچ استیل عایق کاری در صنعت خودروسازی: در ساخت خودروهای مختلف، قطعاتی که در معرض خوردگی و زنگ زدگی هستند با این پیچ به یکدیگر متصل می‌شوند. بدین ترتیب در صورت مراقبت صحیح از این پیچ ها می‌توان برای مدت زمان طولانی در خودروها استفاده کرد.
  • استفاده از پیچ عایق کاری در صنایع دریایی: کشتی‌ها و تجهیزات دریایی به خاطر این که در شرایط محیطی سختی هستند، لازم است که از تجهیزات بادوام در ساخت استفاده کنند. بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتصال قطعات در این صنعت، پیچ عایق کاری استیل می‌باشد.
  • استفاده از پیچ استیل عایق کاری در صنعت پتروشیمی: در صنایع پتروشیمی به خاطر استفاده از مواد شیمیایی و تغییرات دمایی که وجود دارد، زنگ زدگی و خوردگی بسیار اتفاق می‌افتد. به همین خاطر بهتر است که در ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات از پیچ عایق کاری استفاده شود.
  • استفاده از پیچ عایق کاری در پروژه‌های اجرا شده در فضاهای باز: از این پیچ‌ها می‌توان در پروژه‌هایی که در فضای باز اجرا می‌شوند، استفاده کرد‌. در چنین پروژه‌هایی به خاطر این که تماس با هوا زیاد است، احتمال خوردگی و زنگ زدگی نیز بالاست. به همین خاطر استفاده از پیچ استیل عایق کاری کمک می‌کند تا پروژه‌های شما به بهترین نحو ممکن اجرا شود.
  • استفاده از پیچ استیل عایق کاری در خوردگی صنعتی: در صنایع خوردگی به خاطر استفاده از اسیدها و بازها میزان خوردگی بسیار زیاد است. با توجه به همین مورد استفاده از پیچ عایق کاری کمک می‌کند تا میزان خوردگی به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند.
پیچ صاف

دلایل استفاده از پیچ مخصوص عایق کاری

همانطور که بیان کردیم پیچ عایق کاری از جمله پبچ‌هایی است که با ورق استیل تولید می‌شود. همین مورد هم باعث شده تا در برابر آسیب‌های ناشی از قرارگیری در معرض عوامل محرک مقاوم باشد. مقاومت این پیچ استیل عایق کاری باعث استفاده‌ی گسترده از آن در صنایع مختلف شده است. اما مهم‌ترین دلیلی که این پیچ را به یکی از پیچ‌های پرکاربرد در صنایع تبدیل کرده است مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی‌ها می‌باشد. استفاده از چنین پیچ‌هایی در تجهیزات و دستگاه‌های مختلف باعث شده تا بتوان مدت طولانی از آن‌ها استفاده کرد بدون این که آسیبی به آن‌ها وارد شود.

محکم بودن پیچ عایق کاری نیز دلیل دیگری است که آن‌ها را به پیچ‌هایی پرکاربرد در صنایع مختلف تبدیل کرده است. مقاومت این پیچ‌ها در برابر شرایط محیطی باعث شده تا این پیچ‌ها محکم و مستحکم باشند و به مرور استحکام خودشان را از دست ندهند. حفظ استحکام هم باعث حفظ سلامت و کارایی دستگاه‌ها برای مدتی طولانی می‌شود.

انواع پیچ عایق کاری و کاربرد های هر کدام

پیچ‌های استیل عایق کاری به خاطر کاربرد گسترده‌ای که دارند در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در ادامه انواع پیچ عایق کاری را به شما معرفی کرده و راجع به کاربرد آن‌ها با شما صحبت می‌کنیم.

  • پیچ پوزی پان: یکی از انواع پیچ استیل عایق کاری، پیچ پان است که دارای سری گرد و مسطح می‌باشد. این پیچ‌های عایق کاری را می‌توان برای اتصال قطعاتی استفاده کرد که باید دارای سطح ثابت و مسطحی باشند.
  • پیچ تورکس: پیچ‌‌های عایق کاری تورکس از جمله پیچ‌هایی هستند که دارای سری شش شیاره هستند. این مدل از پیچ‌های استیل عایق کاری بهترین عملکرد را دارند تا از خوردگی جلوگیری کنند. کاربرد این پیچ‌ها در تجهیزات و دستگاه‌هایی است که نیاز به پیچ‌هایی با مقاومت بالا در برابر خوردگی دارند.
  • پیچ هگزاگونال: طراحی این پیچ از پیچ عایق کاری به صورت یک شش ضلعی است و استفاده از آن‌ها با ابزارهای هگز کلید یا رانچو می‌باشد. اگر نیاز به اتصال محکمی دارید، استفاده از این پیچ به شما پیشنهاد می‌شود.
  • پیچ شش گوش: همانطور که از نام این پیچ‌ها مشخص است، این مدل از پیچ‌های عایق کاری دارای شش گوشه هستند. از این پیچ‌ها در مواردی استفاده می‌شود که به مقاومت بالایی در برابر تنش‌های مکانیکی نیاز است.
  • پیچ واشر خودکار: این پچ‌ها دارای سری‌های مختلف و قابل استفاده و نصب در موادی چون چوب و فلزات هستند.

دلیل استفاده از آلیاژ استیل در تولید پیچ های عایق

ساخته شدن پیچ استیل عایق کاری از استیل ورقه‌ای باعث شده تا این پیچ‌ها دارای پوشش یا عایقی بی‌نظیر باشند. وجود چنین عایقی بر روی پیچ عایق کاری کمک کرده تا آب و رطوبت نتواند به درون پیچ نفوذ کند و شرایط زنگ زدگی و خوردگی را برای پیچ از بین می‌برد. همین مورد کمک می‌کند تا عمر پیچ طولانی شود. علاوه بر این مورد به استحکام و مقاومت پیچ استیل عایق کاری کمک می‌کند.

استحکام، مقاومت بالا، ضد زنگ بودن و عدم خوردگی آلیاژ استیل باعث شده تا از آن برای تولید پیچ عایق کاری استفاده شود. در حقیقت این ویژگی‌های خاص استیل بوده که آن را به فلزی فوق العاده و کاربردی در تولید پیچ‌‌های استیل عایق کاری تبدیل کرده است. شما می‌توانید از پیچ‌های استیل عایق‌کاری استفاده کنید و در دستگاه‌ها و تجهیزات و حتی سازه‌ها از آن‌ها جهت اتصال قطعات استفاده کنید.

فروش پیچ جعبه ایی

نکات مهمی که قبل از خرید پیچ عایق کاری باید به آن توجه کرد

زمانی که شما تصمیم به خرید پیچ عایق کاری می‌گیرید، لازم است که از یک سری نکات در این زمینه اطلاع داشته باشید. اطلاع داشتن از نکات مهم در زمان خرید پیچ استیل عایق کاری و دقت و توجه به آن‌ها در این زمان کمک قابل توجهی به شما می‌کند تا انتخاب درست داشته باشید. در ادامه چند مورد از این نکات را در ادامه برای شما بازگو می‌کنیم.

  • مشخص کردن نیازهای موجود در پروژه اولین نکته از نکات مهم در خرید پیچ استیل عایق کاری آست. مشخص کردن نیازها به شما کمک می‌کند تا بدانید که که باید کدام نوع از این پیچ را بخرید و کدام پیچ برای شما کارایی بیشتری دارد.
  • در نظر گرفتن ابعاد و اندازه نیز مورد بعدی از این نکات است. تولید این پیچ‌ها در اندازه‌ها و ابعاد مختلفی صورت می‌گیرد. شما با توجه به این مورد می‌توانید پیچی را خریداری کنید که برای شما کارایی داشته باشد.
  • برند و تولید کننده پیچ هم مورد بعدی از نکات مهمی است که باید در زمان خرید پیچ عایق کاری به آن توجه بشود. برخی از برندها و تولید کننده‌های معروف برای حفظ شهرت خود این پیچ‌ها را با کیفیت بالایی تولید می‌کنند. بنابراین خرید این پیچ‌ها از چنین برندهایی به نفع شما که استفاده کننده هستید، می‌باشد.
  • دقت و توجه به کاربرد و کارایی پیچ استیل عایق کاری نیز می‌تواند به شما کمک کند تا پیچی مطابق با خواسته‌ی خود را پیدا کنید.
  • در نظر گرفتن قیمت این پیچ‌ها و مقایسه با سایر برندها کمک می‌کند تا شما بتوانید پیچی را تهیه کنید که از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.
  • در نظر گرفتن کیفیت پیچ تولید شده و تضمین آن توسط فروشنده کمک می‌کند تا شما بتوانید با اطمینان خاطر بیشتری آن پیچ را تهیه کنید.
  • نظراتی راجع به هر نوع پیچ و برند تولید کننده این محصول وجود دارد را بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید پیچ عایق کاری مورد نظر را انتخاب کرده و بخرید.
  • اطلاع پیدا کنید که آیا فروشنده امکان تعویض کالا و یا مرجوعی را برای شما فراهم کرده است یا خیر. این کار کمک می‌کند تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانید محصول را برگردانید یا تعویض کنید.
پیچ تورکس

قیمت خرید پیچ عایق کاری

یکی از نکات مورد توجه در زمان خرید پیچ استیل عایق کاری برای خریدار، قیمت این محصول می‌باشد. اطلاع داشتن خریدار از قیمت مدل‌های مختلف پیچ‌های عایق کاری به او کمک می‌کند تا بتواند راحت‌تر تصمیم گرفته و برای خرید این محصول سریع‌تر اقدام کند. در مجموعه‌ی بهینه عایق شما می‌توانید انواع مختلفی از پیچ‌های عایق کاری را به همراه قیمت‌ آن‌ها مشاهده کنید. شما پس از مشاهده محصولات می‌توانید با در نظر گرفتن تمامی نکات مهم در زمان خرید این محصول، نسبت به خرید اقدام کنید‌. در مجموعه‌ی بهینه عایق شما می‌توانید هر بسته از پیچ‌های عایق کاری را با توجه به تعداد و جنس و مدل پیچ بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان خریداری کنید.

سخن آخر

در این مقاله بیان کردیم که یکی از انواع پیچ‌های تولید و طراحی شده، پیچ‌های عایق کاری هستند. برای ساخت پیچ عایق کاری از استیل‌های ورقه‌ای استفاده می‌شود که این به استحکام و مقاومت آن در برابر رطوبت و آب و خوردگی شده است. کاربردهای متنوع و زیاد پیچ استیل عایق کاری باعث شده تا استقبال زیادی برای خرید این محصول وجود داشته باشد.

شما می‌توانید این محصول را با اطمینان خاطر از مجموعه‌ی معتبر بهینه عایق خریداری کنید. با خرید کردن از این مجموعه می‌توانید درباره‌ی کیفیت این پیچ‌ها مطمئن و آسوده خاطر باشید. از این که تا آخر این مقاله ما را با نگاه گرمتان همراهی کردید، از شما تشکر می‌کنیم.

سوالات متداول

اندازه و ابعاد، نوع عایق، مقدار سفارش، برند و تولید کننده پیچ و… از مواردی هستند که بر روی قیمت این پیچ‌ها اثر می‌گذارند.

عایق کاری بر روی پیچ‌های استیل به ۲ صورت می‌باشد. در اولین نوع از عایق کاری پیچ‌های استیل از عایقی پلیمری استفاده می‌شود. این عایق جلوی نفوذ آب و رطوبت را گرفته و مانع زنگ زدگی و خوردگی پیچ می‌‌شود.

در نوع دوم پیچ‌ها دارای پوششی از جنس سیلیکون هستند و همین پوشش از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری می‌کند.

مجموعه‌ی بهینه عایق بهترین پیچ‌های عایق کاری را با قیمتی مناسب و به صورت اینترنتی بع فروش می‌رساند. اگر شما درباره‌ی خرید پیچ متناسب با نیاز خود سردرگم شده اید، می‌توانید از کارشناسان این مجموعه کمک بگیرید. کارشناسان بهینه عایق پس از شنیدن نیازهای شما بهترین نوع پیچ از پیچ‌های استیل عایق کاری را معرفی کنند و خرید را برای شما ساده‌تر کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.